Haber

Pirelli’den Maserati GT otomobilleri için klasikten moderne yeni lastikler

Pirelli lastikleri, 1982 yılında piyasaya sürülen Cinturato P7 ile donatılmış ilk Biturbo’dan P Zero Elect ile donatılmış tamamen elektrikli GranTurismo Folgore modeline kadar Maserati’nin büyük touring tarihinin bir parçası olmaya devam ediyor. Hem sportif hem de konforlu GT otomobilleri, uzun yolculukların yanı sıra günlük kullanıma da uygundur ve onlarca yıldır gelişmelerine rağmen performans ve konfor gibi temel özellikleri değişmeden kalır. Pirelli artık bu geleneğin ikonları için ‘kişiye özel’ tasarımlara sahip orijinal ekipman lastikleri sunuyor: GranTurismo ve GranTurismo Folgore için P Zero ve P Zero Elect’in yanı sıra ‘vintage’ Biturbo koleksiyoncuları için Collezione serisinden yeni Cinturato P7. . Bu lastiklerin tümü, yanaklarındaki MGT işaretinin de gösterdiği gibi, Maserati ile işbirliği içinde özel olarak geliştirildi.

YENİ GRANTURISMO İÇİN P ZERO VE P ZERO KIŞ LASTİKLERİ

Pirelli, yakın zamanda klasik motorlu ve elektrikli olmak üzere iki versiyon halinde tanıtılan GranTurismo’nun mevcut serisi için özel olarak her biri ön (20 inç) ve arka (21 inç) için farklı boyutlarda lastikler içeren üç özel lastik seti geliştirdi. . Sıcak havalarda sürüş için klasik motorlu versiyonda Pirelli P Zero lastikler, GranTurismo Folgore modelinde ise elektrikli otomobillerin özel teknolojilerini gösteren Elect işaretli P Zero lastikler kullanılıyor. Soğuk havalarda dahi kontrol ve yol tutuşu sağlamak amacıyla Maserati tarafından kış koşulları için ideal çözüm olarak onaylanan Pirelli P Zero kış lastikleri, GranTurismo’nun her iki aktarma organı versiyonunda da kullanılabiliyor. Saygın otomobil üreticilerinin yüksek performanslı modeller için seçtiği UHP (Ultra Yüksek Performans) lastik P Zero, lastiği her otomobilin özelliklerine göre hassas bir şekilde kişiselleştirmek için gelişmiş sanal modelleme ve simülasyon kullanılarak üretiliyor. Bu simülasyonların ardından hem lastiğin hem de aracın davranışını optimize etmek amacıyla pist testleri yapılıyor. Maserati’nin çok güçlü beklentileri vardı ve yüksek düzeyde sürüş konforu ve düşük gürültü sağlayan lastikler talep ediyordu. Özellikle Folgore’un P Zero Elect lastikleri, istenen sessizlik düzeyini sağlamak için ek iyileştirmeler aldı. En gelişmiş bileşikler aynı zamanda grand touring otomobillerinin tipik olarak yüksek yanal ve boylamsal hızlanma taleplerini de karşılar.

MASERATI BİTURBO İÇİN CINTURATO P7

Maserati’nin 1980’lerin başında piyasaya sürülen ilk GT modeli olan Biturbo, yüksek performanslı kompakt bir ‘coupé’ idi ve yepyeni ekipmanı Pirelli Cinturato P7 lastiklerdi. Doğrudan Dünya Ralli Şampiyonasından elde edilen deneyimlerden geliştirilen bu lastik, pazara sunulan ilk ultra düşük profilli lastikti. Daha önce görülmemiş lastik sırtı genişliğinden daha kısa yanak yapısıyla öne çıkan lastik, bu özelliği sayesinde virajlarda aracın tutunmasını önemli ölçüde artırdı. Cinturato P7 kısa sürede yüksek performanslı araçların amiral gemisi lastiklerinden biri haline geldi ve tam kırk yıl önce, 1983 yılında güncellenerek daha sportif bir tarzda piyasaya sürülen Biturbo S versiyonunun orijinal ekipmanı oldu. Maserati Classiche işbirliğiyle yeniden canlandırılan bu MGT işaretli Cinturato P7, orijinaline çok benzeyen sırt deseni ve harflere sahip olup, çağdaş malzeme ve teknolojilerle üretilmiştir. Pirelli test sürücülerinin yanı sıra 40 yıl önce Biturbo’yu geliştiren Maserati test sürücüsü tarafından da test edilen yeni lastik, sportif karakterini geri getiriyor ve artık özellikle ıslak zeminlerde ve düşük kavrama koşullarında artırılmış güvenlikle sunuluyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

basmakci-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu